۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۲۹۵۷۵
آیت الله سعیدی:

شورای نگهبان مانع ورود نفوذی‌ها به مجلس شود|حامیان فتنه جایی در مجلس ندارند

شورای نگهبان مانع ورود نفوذی‌ها به مجلس شود|حامیان فتنه جایی در مجلس ندارند
امام جمعه قم با بیان این که شورای نگهبان با هیچکس تعارف ندارد، از این شورا خواست که مانع ورود نمایندگان حامی استکبار و فتنه،نفوذی ها و افراد فاسد به مجلس شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) گفت: زندگانی بانوی کرامت برای همگان الهام بخش است، ایشان با رعایت عفاف و حجاب در قامت یک بانوی بزرگ با ظلم مقابله و روشنگری کردند.

وی افزود: حضرت حتی با بارگاه خود انسان سازی و تمدن سازی می کند، انسان می تواند با تأسی به زندگانی حضرت، با زندگی عفیفانه به نشر معارف اهل بیت(ع) بپردازد و مهاجر الی الله و مجاهد فی سبیل الله باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت معصومه(س) با طاغوت زمان مقابله کرد و در شرایطی که با نشر معارف اهل بیت(ع) به شدت مقابله می شد دست به نشر معارف زد و مانند حضرت زینب(س) مستکبران و دشمنان را بی هویت و بی شخصیت کرد.

وی ادامه داد: می توان قدرت های پوشالی را با نشر معارف و جهاد الهی از کاخ انانیت پایین کشید، بانوی کرامت جان مطهر خود را مانند مادرشان حضرت زهرا(س) در راه خدا و ولایت هزینه کردند، خداوند هم به بانوی کرامت مقامی داد که جدش امام صادق(ع) از مقام شفاعت ایشان یاد می کند و سه امام معصوم به زائران با معرفت بانوی کرامت وعده بهشت داده اند.

آیت الله سعیدی با بیان این که زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت باید حداکثر استفاده را از فرصت ببرند، ابراز داشت: با حفظ حریم و حرمت حضرت معصومه(س) باید خود را مشمول شفاعت حضرت کنیم و اجازه ندهیم که دشمن به شخصیت، هویت، وجهه دینی و انقلابی و عفاف قم ضربه بزند، باید با دفاع از حریم حضرت دین خود را ادا کنیم.

وی عنوان کرد: در فتنه اخیر یکی از شهرهایی که توطئه دشمنان در آن اثر نکرد قم بود، قمی ها بر فراز تاریخ می درخشند و باید به وظیفه خود عمل کنند و بدانند که مشمول سلام ائمه طاهرین(ع) بر اهل قم هستند.

امام جمعه قم با اشاره به روز دانشجو خاطرنشان کرد: این روز یادآور فریاد و خشم مقدس دانشجویان علیه آمریکای جهانخوار و جنایتکار است، در 16 آذر مأموران جلاد شاه برای خوش آمد اربابانشان دانشجویان را به گلوله بستند، از آن تاریخ دانشجویان 16 آذر را گرامی می دارند و علیه ستم های استکبار فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در مدت باقی مانده بر اساس سیاست های کلی انتخابات که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، درباره قانون جامع انتخابات به گونه ای عمل کنند و قانون بگذارند که زمینه جلوگیری از فساد مالی، اخلاقی، سیاسی و نفوذ  دشمن فراهم شود.

آیت الله سعیدی با بیان این که باید بستری مناسب برای شکل گیری مجلسی انقلابی، حرفه ای، با انگیزه مبارزه با فساد و در تراز ملت ایران فراهم شود، گفت: از شورای نگهبان درخواست می شود که با قاطعیت و بر اساس مر قانون جلوی نفوذ افراد دارای انگیزه های سوء استفاده اقتصادی و سیاسی، دارای مشکل اخلاقی و کسانی که زمینه ساز نفوذ دشمن می شوند را بگیرند.

وی افزود: مردم از شورای نگهبان انتظار دارند آن دسته از نمایندگان در دوره کنونی که با مواضع و کارهای خود به نفع استکبار جهانی و دشمنان انقلاب عمل کرده و به نفع فتنه گران روسیاه موضع گیری کردند با ابزارهای قانون رد صلاحیت شوند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: نباید اجازه داد چنین افرادی به جایگاهی بروند که کسانی مانند شهید آیت الله مدرس در آن به تکلیف الهی عمل کردند، کسانی که به جای غم امت و کشور، غم دشمنان و فتنه گران را می خورند نباید در مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: کسانی که حاضر هستند به نفع دشمن و علیه ملت پیمان ها، سندها و معاهدات ننگین را امضا کنند نباید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند؛ شورای نگهبان نشان داده که به موجب قانون و بر اساس تکلیف الهی با هیچکس تعارف ندارد و ملت همواره از اقدامات سنجیده، قاطع و انقلابی شورای نگهبان در صیانت از نهادهای حاکمیتی پشتیبانی کرده و خواهد کرد.

آیت الله سعیدی با بیان این که شورای نگهبان به حداقل صلاحیت ها اکتفا می کند، ابراز داشت: تشخیص شایسته ترین افراد از نظر علمی، اخلاقی، بصیرتی، سیاسی، دارای روحیه خدمت و پیرو گفتمان ولایت با خود مردم است و انتخاب کنندگان مسؤولیت دارند، رأی دهندگان باید حجت شرعی داشته باشند؛ بنابراین رأی دهنده باید اهل تشخیص باشد با به افراد مورد اعتماد مراجعه کند چرا که انتخاب آنان در سرنوشت کشور دخیل خواهد بود.

وی عنوان کرد: مسؤولان انتخابات همانگونه که می دانند رأی مردم حق الناس است، از این رو دستگاه های اجرایی و نظارتی باید امانت دار حق الناس باشند.

محمد قمین
ارسال نظرات